Ouderen

Osteopathie is een behandelmethode die bij ouderen blokkades in spieren en gewrichten kan opheffen of verminderen en de beweeglijkheid stimuleert. Ouder worden is een natuurlijk proces. Het bindweefsel wordt minder elastisch en het spierherstel verloopt minder snel. Je lichaam wordt zo kwetsbaarder. Plotselinge overbelasting, spierspanning of een verkeerde beweging kunnen zorgen voor klachten in spieren en gewrichten.

Osteopathie is nuttig bij deze klachten:

• stijve spieren
  • spierpijn of pijn in gewrichten
  • andere pijnklachten als nekpijn, rugpijn en schouderpijn
  • herstel na een operatie
  • revalidatie

De behandeling

Osteopathie begint altijd met een inventarisatie van de klachten en verkenning van de oorzaak. Hierbij wordt vastgesteld welke botten, weefsels en gewrichten betrokken zijn bij de klacht. De behandeling zelf is een zachte behandelmethode die volledig manueel (met de handen) wordt uitgevoerd. Indien het nodig is kan de behandeling aangevuld worden met fysiotherapie. Afhankelijk van de klacht kun je met één behandeling per een tot twee weken de natuurlijke veerkracht van je lichaam herstellen.

Osteopathie Veerkracht in Zaandam

Saskia Breinburg is gediplomeerd osteopaat in Zaandam. Osteopathie Veerkracht staat geregistreerd bij het Nederlands Register voor Osteopathie (NRO), een voorwaarde voor vergoeding vanuit de verzekering. Saskia is ook aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Osteopathie (NVO), het kwaliteitsregister voor osteopaten. Saskia is ervaren in het behandelen van ouderen, kinderen, volwassenen, baby’s en zwangere vrouwen.